Monday, December 22, 2008

Sorotan Program PASTI 2008 - Majlis Ihtifal


Pada 22 Jun 2008 yang lalu PASTI Kawasan Sandakan telah mengadakan Majlis Ihtifal PASTI 2008. Program Ihtifal yang telah berlangsung di Dewan SMK Agama, Sandakan itu merupakan julung-julung kalinya diadakan bagi peringkat PASTI Kawasan Sandakan.

Walaupun program ini kali pertama dianjurkan oleh PASTI Kawasan Sandakan, dengan kerjasama dan komitmen semua pihak, alhamdulillah ianya dapat dilaksanakan dengan jayanya.

Dalam program ini lebih kurang 80 orang pelajar daripada seluruh 7 buah PASTI di Sandakan menunjukkan kebolehan dan potensi dalam kategori-kategori acara yang telah dilangsungkan.

Untuk rekod, sebanyak 5 acara mengikut kategori telah dibuat ‘pengujian’ atau dipertandingkan iaitu;

i- Hafazan ( lelaki dan perempuan)
ii- Azan Subuh (lelaki sahaja)
iii- Sajak (lelaki dan perempuan)
iv- Bercerita Kisah dari al-Quran (lelaki dan perempuan)
v- Nasyid (Berkumpulan)

Butiran ringkas program tersebut adalah seperti berikut;

Tarikh : 22 Jun 2008
Masa : 7.30 pagi hingga 12.00 tengahari
Tempat : Dewan SMK Agama, Sandakan
Pengarah Program : Ust Mujahidin Mat Yasin
Johan Keseluruhan : PASTI Khalid al-Walid, Kg Tinusa 2.

Diharapkan usaha seumpama iini dapat meningkatkan kecemerlangan anak-anak kita bukan sahaja dalam bidang akedamiktetapi dapat mencungkil serta mengasah bakat mereka dalam bidang-bidang tertentu dan sekaligus memberi nilai tambah dalam kualiti Pendidikan di Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI).

Setinggi-tinggi penghargaan kepada semua guru-guru PASTI dan ibu bapa yang telah banyak memberikan dorongan dan motivasi kepada anak-anak serta kerjasama dalam usaha membangunkan PASTI selama ini.

No comments: