Sunday, May 24, 2009

Kejohanan Bola Sepak dan Bola Jaring PASTI Sandakan meriah dan heboh baa....

Salam Perjuangan..

Kejohanan Tahunan Bola Sepak dan Bola Jaring PASTI Zon Sandakan telah diadakan dengan jayanya. Kejohanan yang diadakan dengan penuh meriah dan heboh itu telah membariskan 9 pasukan bertanding bagi kedua-dua jenis permainan itu. Kejohanan tersebut telah diadakan di SM St Mary, Sandakan.



Ucapan Pengarah Program

Ucapan Perasmian

Untuk makluman pembaca, kejohanan ini diadakan untuk memilih wakil zon Sandakan bagi bertanding di peringkat Negeri. Di samping itu, kejohanan ini juga diadakan bertujuan untuk memilih yang terbaik bagi merebut 'Johan' dan Naib Johan di akhir kedua-dua pertandingan.


Kejohanan ini bertambah serinya dengan kehadiran para penyokong setiap pasukan. Penyokong yang terdiri daripada ahli keluarga pelajar telah menjadikan suasana terlalu meriah dan heboh, seolah-olah mereka sedang menyaksikan perlawanan akhir antara Barcelona dan Manchester United.

Akhirnya, PASTI Khalid al-Walid telah dinobatkan sebagai Johan Perlawanan Bola Sepak sementara gabungan PASTI Zaid dan Bilal meraih Naib Johan. Sementara itu, adik Salman Dullah telah memenangi hadiah 'Penjaring Terbanyak' dan adik Hairul Nizam Suardi pula merangkul hadiah sebagai 'Pemain Terbaik' Bola Sepak.


Johan dan Naib Johan perlawanan

Manakala bagi Bola Jaring, PASTI Saidina Uthman merupakan Johan perlawanan sementara PASTI Solahuddin al-Ayubi adalah Naib Johan perlawanan ini. Adik Nurul Ain Yusra Bt Abdul Ghani telah memenagi hadiah sebagai 'Penjaring Terbanyak' dan adik Suraya Zainal telah dianugerahkan sebagai Pemain Terbaik.

pemenang individu


Selain itu, seramai 10 orang pemain bagi setiap permainan telah dipilih untuk mewakili PASTI Sandakan ke peringkat seterusnya. Sekian dulu untuk kali ini. Sampai jumpa lagi.

Wassalam.

No comments: