Tuesday, December 2, 2008

Rayuan Sumbangan Dana Bangunan PASTI Sandakan

Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) Kawasan Sandakan memainkan peranan yang cukup besar kepada perkembangan sistem pendidikan Islam di bumi Sandakan.

PASTI telah terbukti melahirkan pelajar-pelajar yang tumbuh dan bertunas di hati dan jiwa mereka kecintaan kepada Islam. Mereka disemai dengan amalan-amalan dan penghayatan hidup sebagai seorang muslim.

Selain mampu cemerlang dalam bidang akedamik, kebanyakan pelajar PASTI telah menunjukkan akhlak dan sahsiah diri yang mulia.

Atas dasar tanggungjawab dan kepentingan sistem pendidikan Islam ini... maka Pihak Pengurusan PASTI Kawasan Sandakan terus menggiatkan usaha melebarkan sayap, memerah keringat dan harta benda untuk memastikan PASTI dapat ditubuhkan di segenap penjuru bumi Sandakan ini.
Inilah kerja keras yang dilakukan oleh pencinta-pencinta Islam di Sandakan.

Dengan azam dan tekad yang jitu, PASTI Kawasan Sandakan akan membuka 3 buah PASTI lagi di daerah Sandakan mulai sesi 2009. Ini bermakna PASTI memerlukan suntikan dana yang bukan sedikit bagi menjayakan komitmen ini.

Banyak wang ringgit yang diperlukan untuk menyediakan prasana bagi memenuhi keperluan pengajaran dan pembelajaran di PASTI baru ini.

Untuk makluman, 2 daripada 3 buah PASTI yang akan dibuka ini, premisnya adalah dibeli oleh PASTI Kawasan Sandakan iaitu

1- PASTI Zaid Bin Harithah - Kg Lupak Meluas, Karamunting (berharga RM7,000.00 tidak termasuk ubahsuai dan keceriaan)

2- PASTI Bilal Bin Rabbah - Flat MPS, Karamunting (berharga RM68,000.00 - pinjaman bank)


Gambar rumah yg akan dibeli utk dijadikan premis PASTI Zaid Bin Harithah

Gambar salah sebuah flat yang dalam proses pembelian

Bagi premis PASTI Zaid Bin Harithah, pembeliannya adalah secara tunai manakala bagi PASTI Bilal Bin Rabbah melalui pinjaman bank 90% daripada harga pembelian dan deposit 10% perlu dikeluarkan oleh pihak PASTI. Ini tidak termasuk duty stem dan kos guaman.

Ini bermakna pihak PASTI memerlukan perbelanjaan yang besar bagi tujuan pembangunan PASTI.


Justeru pihak pengurusan PASTI Kawasan Sandakan merayu daripada orang ramai dan mereka yang prihatin dengan kerja-kerja Islam, tampil memberi sumbangan dana bagi mengurangkan kesulitan yang dihadapi.

Segala sumbangan boleh diserahkan terus kepada guru-guru PASTI di PASTI yang berhampiran anda atau boleh disalurkan ke Akaun PASTI Kawasan Sandakan seperti berikut;


BANK ISLAM
PASTI KAWASAN SANDAKAN
No Akaun : 10016010061688


Kami juga mengalu-alukan sumbangan material yang lain seperti kerusi meja (yang sesuai utk kanak-kanak berusia 4,5,dan 6 tahun), cat dan seumpamanya.


Kami amat menghargai sumbangan anda semua. Semoga Allah memberikan ganjaran pahala dan menjadi amal soleh yang akan dibawa di akhirat kelak. InsyaAllah.

No comments: