Friday, December 12, 2008

Sorotan Program PASTI 2008- Sukaneka Tahunan

Pendidikan di PASTI bukan hanya mementingkan kecemerlangan kurikulum semata-mata, bahkan merangkumi semua aspek pembelajaran dan aktiviti yang mampu meningkatkan potensi diri seseorang pelajar.

Justeru, dengan penuh rasa tanggungjawab dan komitmen pihak pengurusan PASTI merangka, merancang dan melaksanakan program-program bagi tujuan memantapkan potensi diri pelajar.

Sukaneka merupakan salah satu program tahunan yang dilaksanakan oleh PASTI Kawasan Sandakan. Kejohanan tahunan ini merangkumi semua 7 buah PASTI yang ada di Sandakan di samping turut disertai oleh PASTI Darul Ulum, Kinabatangan.

Butiran ringkas Sukaneka Tahunan PASTI 2008 yang telah dilaksanakan adalah seperti berikut ;

Tarikh : 13 April 2008
Masa : 7.00 pagi – 12.00 tengahari
Tempat: Padang Bandaran, Sandakan
Penyertaan : 8 buah PASTI
Pengarah Program : Sdr Shamsul Rizal Bin Zulfatmi
Johan Acara Perbarisan : PASTI Saidina Uthman & PASTI Saidina Ali Abi Talib
Johan Keseluruhan: PASTI Saidina Umar al-Khattab
Acara yang dipertandingkan : i. Lari 4 X 50M – berganti-ganti
ii. Lari dalam karung
iii. Lari berpasangan ikat kaki
iv. Isi air dalam botol
v. Tarik bola guna gelung
vi. Tarik tali

Bagi memeriahkan lagi temasya Sukaneka Tahunan ini, pihak PASTI juga menyediakan acara-acara pertandingan untuk ibu bapa.

Selain itu pertandingan melukis dan mewarna terbuka mengikut kategori juga menambahkan seri pada hari sukaneka ini. Acara melukis dan mewarna ini mendapat sambutan yang baik daripada tadika-tadika, sekolah rendah dan menengah yang ada di daerah Sandakan. Bahkan yang menariknya turut disertai oleh peserta non-muslim dari sekolah SRJK (C).

Tahniah dan syabas kepada semua pemenang. Setinggi-tinggi penghargaan kepada semua warga PASTI dan ibu bapa yang telah bertungkus lumus menjayakan program tahunan ini.




Gambar slide sekitar Program Sukaneka PASTI Kawasan Sandakan 2008

No comments: