Tuesday, December 30, 2008

Sorotan Program PASTI 2008 - Majlis Konvokesyen

Salah satu Program Tahunan yang dijalankan oleh PASTI Kawasan Sandakan ialah Majlis Konvokesyen PASTI. Program ini merupakan program yang sangat penting dan diberi keutamaan oleh pihak pengurusan PASTI Kawasan Sandakan.

Ini adalah kerana Majlis Konvokesyen ini adalah suatu pengiktirafan kepada semua pelajar PASTI PRA 2 yang telah berjaya menamatkan pelajaran di PASTI seluruh Sandakan termasuk Kinabatangan. Dalam majlis ini mereka telah menerima 'Sijil Konvokesyen' daripada PASTI Kawasan Sandakan.

Program ini juga diadakan bagi meraikan dan menyatakan penghargaan kepada semua ibu bapa yang selama ini memberi kepercayaan dan kerjasama yang jitu kepada PASTI bagi membekalkan pendidikan awal kepada anak-anak mereka.

Syabas dan tahniah kepada semua pihak yang selama ini memberikan komitmen dan usaha yang gigih serta pengorbanan yang tinggi bagi memperkasakan lagi PASTI. Semoga kita semua diberkati oleh Allah atas usaha yang dilakukan.

Majlis Konvokesyen kali ini telah dirasmikan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Sabah iaitu YBhg. Sdr Anuar Bin Ali.

Berikut butiran ringkas Majlis Konvokesyen PASTI 2008;

Tarikh : 02 November 2008
Masa : 8.00 pagi
Tempat : Ballroom Sabah Hotel, Sandakan
Pengarah Program : Ust Hj Kamarudin Wahab
Perasmi : Sdr Anuar Ali (Ketua Pemuda PAS Sabah)
Penerima Sijil Konvokesyen : 152 orang

Bagi memeriahkan lagi majlis ini, pelajar-pelajar PASTI telah menunjukkan bakat dan kebolehan mereka melalui persembahan yang mereka adakan. Setiap PASTI daripada 7 buah PASTI di Sandakan telah membuat persembahan. Ada yang bernasyid, ada yang mempersembahkan sketsa dan ada yang menunjukkan bakat dalam dikir barat. Kelihatan para ibu bapa dan seluruh hadirin terhibur dengan persembahan mereka.

Dalam majlis ini juga pelbagai cenderahati dan hadiah telah disampaikan kepada penerima, antaranya ialah ;

1- Anugerah Murid Terbaik Pra 1 dan 2 (Setiap PASTI)
2- Anugerah Murid Terbaik Keseluruhan PASTI
3- Anugerah Terbaik UPSR (Bekas Pelajar PASTI)
4- Anugerah Ibu Bapa Prihatin (Setiap PASTI)
5- Anugerah Penghargaan Khidmat Guru (Semua Guru PASTI)

Alhamdulillah, secara keseluruhannya Majlis Konvokesyen kali ini berjalan dengan lancar dan penuh meriah. Kemeriahan ini jelas kelihatan dengan kehadiran para ibu bapa yang ramai sehingga memenuhi setiap ruang dewan hotel.

No comments: